AntySpam

Po zalogowaniu do panelu administracyjnego WA3, wybieramy zakładkę Poczta -> Antyspam.



W konfiguracji programu antyspamowego wybieramy konto dla którego chcemy ustawić filtr antyspamowy. Następnie z menu "status" wybieramy co program ma robić z niechcianą pocztą. Godną polecenia jest opcja przenieś pocztę (spam) na zewnętrzne konto. Jest to rozwiązanie bezpieczniejsze od statusu "usuwaj" ponieważ co jakiś czas możemy zalogować się na podane konto dla spamu i sprawdzić czy przypadkiem nie dostał się tam e-mail dla nas użyteczny. Szczególnie dotyczy to automatycznych potwierdzeń i wiadomości wysyłanych do użytkownika po wykonaniu rejestracji lub zakupu on-line. Takie "automaty" często są klasyfikowane jako spam. Po zdobyciu odrobiny wprawy można spróbować zmienić opcje z ustawień globalnych na indywidualne.

 


AntySpam - ustawienia indywidualne

Podobnie jak w kroku 9, wybieramy konto dla którego chcemy określić indywidualne ustawienia programu antyspamowego. Następnie z menu "status" wybieramy co program ma robić z niechcianą pocztą. Wybieramy przenieś pocztę (spam) na zewnętrzne konto. Jest to rozwiązanie bezpieczniejsze od statusu "usuwaj" ponieważ co jakiś czas możemy zalogować się na podane konto dla spamu i sprawdzić czy przypadkiem nie dostał się tam e-mail wartościowy.

  • W polu "akceptowalne adresy od" - wpisujemy adresy e-mailowe firm i osób do których mamy pełne zaufanie. Nawet jeżeli w treści maila będą słowa uznane za spam, program zaufanym adresom mailowym odejmuje 100 pkt co w praktyce oznacza, że taki mail nigdy nie osiągnie wymaganej ilości 5 punktów aby być uznanym za niechcianą pocztę.
  • W polu "akceptowalne adresy do" - jak wyżej, z tym że liczba punktów odejmowanych równa jest standardowo 6.
  • W polu "zabronione adresy od" - wpisujemy adresy e-mailowe firm i osób od których nie życzymy sobie żadnych maili. SpamAssassian dodaje takim wiadomościom +100 punktów, co oznacza w praktyce że taki e-mail zawsze osiągnie wymaganą ilość 5 punktów aby być zakwalifikowanym do spamu.
  • W polu "zabronione adresy do" - wpisujemy adresy e-mailowe firm i osób do których mamy "umiarkowane" zaufanie. Liczba punktów dodawanych przez program do każdego takiego adresu w przykładzie równa jest 10.
    Akceptowalne wpisy dla powyższych czterech ustawień to: konto@domena.pl - adres e-mail, *@domena.pl - wszystkie konta w domenie, *.@domena.pl - wszystkie konta w podanych subdomenach domeny.
  • W polu "zaufane sieci" - każdy mail który przechodził przez sieci tu wpisane otrzyma taką ilość punktów, jaka jest tu zdefiniowana. Domyślnie zostanie odjęte - 2.8 punktu.
    akceptowalne wpisy to: np 192.168.240.1 - adres IP oraz np. 192.168.240.1/(1-32) adres IP z maską w formacie CIDR.
  • W polu "języki" - każdemu mailowi który nie zostanie zakwalifikowany do wybranych języków/lokali zostanie przypisana taka ilość punktów jaka jest zdefiniowana dla tego testu. Domyślnie +2.8 punktu.

    We wszystkich przypadkach należy wpisać adres w pole pod listą i nacisnąć "Dodaj".

    Po wybraniu ustawień zatwierdzamy zmiany klikając na przycisk "Zatwierdź" 



Szczegóły przydzielania określonej ilości punktów można znaleźć w opisie SpamAssiana.