Synchronizacja kalendarza Outlook

CalDAV zapewnia pełny dostęp do danych kalendarza (odczyt, modyfikacja, usuwanie).


Aktywacja polega na włączeniu synchronizacji kalendarza w webmailu, zainstalowaniu płatnego dodatku DAVx⁵
oraz dodaniu konta kalendarza na urządzeniu mobilnym.

1. Aktywacja funkcji w webmailu

Zaloguj się do poczty internetowej i przejdź do kalendarza.


Kliknij zakładkę Synchronizacja z CalDAV.
Użyj pola wyboru, aby wybrać kalendarz do synchronizacji. Możesz wybrać wiele kalendarzy, ale dla każdego z nich będziesz musiał dodać nowe konto.

Dane niezbędne do założenia konta w dodatku CalDAV Synchronizer for Outlook można uzyskać klikając przycisk Kalendarz Outlook.


2. Instalowanie dodatku CalDAV Synchronizer

Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję dodatku. Można go znaleźć na stronie dewelopera lub skorzystać z bezpośredniego linku. Zapisz plik instalacyjny (ZIP) na dysku i rozpakuj go w zwykły sposób.

Upewnij się, że Outlook jest zamknięty i uruchom plik setup.exe. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora instalacji.

Po zakończeniu instalacji uruchom Outlooka. Dodatek doda do Outlooka nową zakładkę CalDAV Synchronizer.


3. Dodanie kalendarza w Outlooku.

Przejdź do karty CalDav Synchronizer i kliknij Profile synchronizacji.


W oknie Opcje dodaj kalendarz, klikając przycisk.
Wybierz opcję Generic CalDAV/CardDAV i kliknij OK.

W poszczególnych sekcjach uzupełnij:
    • Ustawienia Outlooka
        - kalendarz, z którym będą synchronizowane wydarzenia (jeśli nie istnieje, utwórz go)
        - sprawdź synchronizację zdarzenia po jego zmianie

    • Ustawienia serwera
        - Adres URL DAV https://syncdav.forpsi.com/
        - nazwa użytkownika, hasło - nazwa i hasło dostępu do skrzynki pocztowej. 
Klikając przycisk Testuj lub odkryj ustawienia zweryfikuj poprawność wprowadzonych danych wybranego kalendarza do synchronizacji.

    • Ustawienia synchronizacji
        - pozostaw synchronizację dwukierunkową i interwał synchronizacji.


W ustawieniach zaawansowanych możesz kontrolować sposób w jaki klient synchronizacji będzie obsługiwał odbiorców spotkań i zduplikowane wydarzenia. Nie są to jednak wybory, które powinny zasadniczo wpłynąć na funkcjonalność synchronizacji.

Kliknij link Pokaż ustawienia zaawansowane w dolnej części prawego okna i wybierz opcję Konfiguracja mapowania zdarzeń z lewego menu:
    • Ustawienie harmonogramu
        - odznacz jeśli jest zaznaczone - odznacz Mapę organizatora i uczestników (może rozwiązać problemy z synchronizacją uczestników wydarzenia i wielokrotnym wysyłaniem zaproszeń).
    
    Ustawienia Outlooka
        - sprawdź Oczyść zduplikowane zdarzenia po każdym uruchomieniu synchronizacji (rozwiązuje problemy z możliwym powielaniem zdarzeń po nieudanej synchronizacji).

Kliknij OK, aby zapisać profil.