W przypadku klienta Thunderbird możesz użyć dodatku "Usuń zduplikowane wiadomości" – najnowsza wersja 0.5.2b4. Plik instalacyjny można pobrać ze strony dodatku Thunderbird lub bezpośrednio ze strony programisty.
Po zapisaniu pliku "remove_duplicate_messages-0.5.2b4-tb.xpi" na komputerze, przejdź do klienta Thunderbirda.
W menu wybierz Dodatki (Zapisane pliki).
W oknach systemowych wybierz pobrany plik i rozpocznij instalację klikając Zainstaluj teraz.
Po ponownym uruchomieniu Thunderbirda instalacja zostanie zakończona, a po kliknięciu folderu prawym przyciskiem myszy pojawi się nowa pozycja - "Usuwanie zduplikowanych wiadomości".
Utwórz nowy folder w swojej skrzynce pocztowej, np. „Otrzymane duplikaty”. Możesz pominąć ten krok, jeśli zamierzasz tylko usunąć wszystkie zduplikowane wiadomości.
Kliknij prawym przyciskiem myszy folder (Skrzynka odbiorcza) i z menu kontekstowego wybierz "Usuwanie zduplikowanych wiadomości".
Po zakończeniu analizy otworzy się nowe okno z wynikami, w którym możesz wybrać sposób postępowania z duplikatami.
Zduplikowane wiadomości można trwale usunąć, przenieść do kosza lub przenieść do dowolnego żądanego folderu Thunderbirda.
Zakończ usuwanie (lub przenoszenie) klikając OK.
Aby przejść przez dodatkowe foldery (konta IMAP), uruchom dodatek w ten sam sposób dla żądanego folderu.