Jak uzyskać komunikat o błędzie kiedy wiadomość nie może zostać wysłana

Jak uzyskać komunikat o błędzie kiedy wiadomość nie może zostać wysłana

Aktualnie serwer SMTP jest realizowany przez rozwiązanie Cloudmark Gateway stworzone przez firmę Cloudmark Inc, która zapewnia efektywną ochronę przed nadużyciami kont email w celu spamowania, oraz ochronę przed przeciążeniem serwera.
Jeśli podczas wysyłania jakiejś wiadomości z klienta poczty, webmaila, skryptu itp, wysyłka nie powiedzie się, jako pierwsze spróbuj uzyskać błąd zwrócony przez smtp.forpsi.com. Wtedy można spróbować znaleźć przyczynę odrzucenia połączenia lub wiadomości in artykule odnośnie konfiguracji SMTP. Jeśli nie wiesz, dlaczego wiadomość jest odrzucana, wyślij do nas zgłoszenie z opisem sytuacji oraz z błędem na stronie support.forpsi.pl. Komunikat błędu zawiera ważne informacje które mogą nam pomóc w znalezieniu właściwej przyczyny odrzucenia.

Oto podstawowe procedury jak uzyskać komunikat błędu z odpowiedzi naszego serwera SMTP w większości klientów poczty oraz webmail'a.

MS Outlook 2010

Istnieją dwa możliwe zachowania programu MS Outlook 2012, kiedy wiadomość jest odrzucana:

1. Wysyłanie wiadomości kończy się błędem, komunikat jest wyświetlany w oknie „Postęp wysyłania/odbierania w programie Outlook“



Jeśli powyższe okno nie wyświetla się, sprawdź, czy napis „Błąd Wysyłania/odbierania“ jest wyświetlany w pasku stanu w prawym dolnym rogu. Po kliknięciu na ten napis wyświetli się powyższy komunikat.



Można też kliknąć strzałką na przycisku „Pokaż postęp“ w zakładce Wysyłanie/Odbieranie.



Po wyświetleniu okna z informacją, kliknij na tekście komunikatu o błędzie, skopiuj go używając Ctrl + C, i umieść to w treści zgłoszenia które możesz stworzyć na stronie support.forpsi.pl.

2. Nowa wiadomość z tematem: Undeliverable jest dostarczona do skrzynki. Prześlij nam treść wiadomości w zgłoszeniu z opisem problemu.

MS Outlook 2007

Istnieją dwa możliwe zachowania programu MS Outlook 2007, kiedy wiadomość jest odrzucana:

1. Wysyłanie wiadomości kończy się błędem, komunikat jest wyświetlany w oknie „Postęp wysyłania/odbierania w programie Outlook“.



Jeśli powyższe okno nie wyświetla się, sprawdź, czy napis „Błąd Wyślij/Odbierz – kliknij tutaj“ jest wyświetlany w pasku stanu w prawym dolnym rogu. Po kliknięciu na ten napis wyświetli się powyższy komunikat.



Możesz także kliknąć strzałką na przycisku „Wyślij/Odbierz“, następnie „Ustawienia wysyłania/odbierania“  i dalej „Pokaż postęp“.



Po wyświetleniu okna z informacją, kliknij na tekście komunikatu o błędzie, skopiuj go używając Ctrl + C, i umieść to w treści zgłoszenia które możesz stworzyć na stronie support.forpsi.pl.

2. Nowa wiadomość z tematem: Undeliverable jest dostarczona do skrzynki. Prześlij nam treść wiadomości w zgłoszeniu z opisem problemu.

Mozilla Thunderbird

Jeśli wiadomość nie może być wysłana, wyświetli się okno z komunikatem. Skopiuj komunikat  z błędem do nowego zgłoszenia na stronie support.forpsi.pl i wyślij do nas.



Po kliknięciu na przycisk OK, wiadomość jest przenoszona do folderu Wysłane. Jeśli chcesz wyświetlić komunikat o błędzie ponownie, spróbuj wysłać tę wiadomość ponownie.

Opera Mail

Jeśli klient poczty nie może wysłać wiadomości, wyświetli ostrzeżenie w oknie „Błąd modułu pocztowego“. Skopiuj treść komunikatu o błędzie do nowego zgłoszenia na stronie support.forpsi.pl i wyślij to do nas.




Po kliknięciu w przycisk Zamknij, wiadomość zostanie przeniesiona do skrzynki nadawczej. Jeśli chcesz wyświetlić komunikat błędu ponownie, spróbuj wysłać wiadomość raz jeszcze.

iPad

Jeśli klient poczty nie może wysłać wiadomości, wyświetli się okienko z komunikatem błędu iPad'a.
Ponieważ komunikat błędu nie zawiera odpowiedzi serwera, dodaj do Twojego nowego zgłoszenia (na stronie support.forpsi.pl) opis sytuacji, adres nadawcy i odbiorcy oraz adres IP Twojego urządzenia iPad (iPod lub iPhone).

Outlook Express

Jeśli klient poczty nie może wysłać wiadomości, wyświetli się okno z komunikatem błędu.



Jeśli okno z komunikatem błędu nie wyświetli się, kliknij na napis „Błąd“ w pasku stanu po prawej stronie.



Skopiuj treść komunikatu o błędzie do nowego zgłoszenia na stronie support.forpsi.pl i wyślij to do nas.

Webmail

Jeśli wysyłanie wiadomości jest odrzucane, wyświetli się okienko z komunikatem o błędzie. Skopiuj treść komunikatu o błędzie do nowego zgłoszenia na stronie support.forpsi.pl i wyślij to do nas wraz z adresem nadawcy i odbiorcy.



Po zamknięciu okienka wrócisz do zakładki tworzenia nowej wiadomości. Możesz zapisać tę wiadomość w folderze „Kopie Robocze“, znaleźć przyczynę odrzucania wiadomości i wysłać tę wiadomość później.

Domyślny klient poczty dla Adroida

Jeśli klient pocztowy nie może wysłać wiadomości, komunikat o błędzie nie jest wyświetlany, wiadomość zostanie przeniesiona do wysłanych elementów. W podglądzie wiadomości wyświetlony zostanie ikona z czerwonym trójkątem.

Wyślij do nas IP Twojego smartfona (sprawdzisz je na stronie whatismyip.com), adres nadawcy i odbiorcy, w nowym zgłoszeniu na stronie support.forpsi.pl.

Android K-9 Mail

Jeśli klient poczty nie może wysłać wiadomości, wyświetli się napis „ Failure to send some messages“

Przeciągając w dół obszar powiadomień, wyświetlisz szczegóły komunikatu o błędzie.

Wyślij do nas IP Twojego smartfona (sprawdzisz je na stronie whatismyip.com), adres nadawcy i odbiorcy, w nowym zgłoszeniu na stronie support.forpsi.pl.