Autoresponder

Aby ustawić autoresponder dla adresu e-mail w panelu PLESK należy:

1. Z głównego menu wybieramy "Domains" a następnie klikamy w nazwę wybranej domeny.

2. Następnie klikamy ikonę "Mail".

3. Klikamy adres mailowy, dla którego ma być ustawiony autoresponder.

4. Wybieramy opcję "Autoresponders" (obrazek poniżej).



5. Następnie klikamy ikonę "Add New Autoresponder".



6. W tym oknie możemy skonfigurować autoresponder używając następujących opcji:

a) Preferences
  • Autoresponder name - określamy nazwę pod jaką będzie zapisany autoresponder
  • Upon automatic response, forward the original message to the specified e-mail - ustawia forward poczty na zdefiniowany adres
b) Conditions
  • Specify the condition for this automatic reply - w tym miejscu określamy kiedy ma być wysyłana automatyczna odpowiedź. Domyślnie zaznaczona jest opcja zawsze. Do wyboru jest jeszcze opcja: gdy zostanie odnalezione specyficzne słowo w temacie wiadomości i gdy zostanie odnalezione specyficzne słowo w treści wiadomości
  • Reply subject - określamy temat wiadomości
c) Reply
  • Return address - określamy adres zwrotny
  • Mail sending format - określamy format wiadomości autorespondera: zwykły tekst lub HTML
  • Encoding - określamy kodowanie
  • Reply with text - w tym miejscu wprowadzamy treść autorespondera
d) Limits - w tym miejscu określamy limity (ile wiadomości dziennie ma być wysyłanych)

e) Attachments - w tym miejscu można dodać załącznik do autorespondera

Po skonfigurowaniu klikamy Ok.

7. Ostatnim krokiem jest aktywowanie autorespondera, w tym celu zaznaczamy nazwę autorespondera (1) i klikamy ikonę "Switch on" (2).




Uwaga!

Aby dodać kolejny autoresponder należy powtórzyć 5-6.