Zmiany w administracji domen światowych (gTLD) po 1 stycznia 2014

Z dniem 1 Stycznia 2014, wchodzi w życie kilka zmian w administracji domenami światowymi gTLDs (.com, .net, .org, .biz, .info, .name).

1) Rejestracja – proces rejestracji po 1 stycznia 2014

a) Zamówienie rejestracji nowej domeny generycznej.
b) Po otrzymaniu wezwania do zapłaty należy uiścić opłatę rejestracyjną.
W tytule przelewu należy wpisać identyfikator płatności.
c) Po otrzymaniu płatności na nasze konto, zapytanie rejestracyjne zostanie przesłane do głównego rejestratora.
d) Klient otrzymuje informację o zakończeniu procesu rejestracji na adres mailowy podany przy zamawianiu domeny.

e) Ważne – NOWOŚĆ!  Po rejestracji, Registar Tucows, Inc. wyśle mail z linkiem potwierdzający właściciela domeny. Otrzymana wiadomość musi być zaakceptowana (kliknięcie w link) w ciągu 15 dni od rejestracji domeny. Jeśli potwierdzenie nie zostanie zatwierdzone w ciągu 15 dni od rejestracji domeny, nazwa domenowa zostanie zawieszona i wyłączona. Pełne przywrócenie będzie możliwe dopiero po potwierdzeniu rejestracji przez właściciela domeny.

JEŚLI NIE OTRZYMASZ POTWIERDZENIA W CIĄGU 24 GODZIN PO REJESTRACJI, PROSIMY SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z NAMI WYSYŁAJĄC AUTORYZOWANEGO MAILA NA ADRES domeny@forpsi.pl

2) Edycja danych kontaktowych właściciela domeny

Powyższe zmiany będą stosowane w przypadku edycji danych osobowych właściciela domeny w głównym rejestrze. Aby wprowadzić jakiekolwiek zmiany u Registra Tucows, Inc., niezbędne będzie potwierdzenie zmian przez kliknięcie w link otrzymany w mailu. Bez potwierdzenia, procedura wprowadzenia zmian nie zostanie zakończona.

Edycja danych właściciela domeny w głównym rejestrze po 1 Stycznia 2014

a) Klient wysyła prośbę o zmianę danych poprzez autoryzowanego maila.
b) Nasz administrator (pracownik działu domen) wprowadza żądane zmiany do głównego Rejestru.
c) Registar Tucows, Inc. wysyła potwierdzenie na adres mailowy właściciela domeny oraz prośbę o zatwierdzenie zmian.
d) Zmiany zostaną wprowadzone tylko po potwierdzeniu ich przez klienta.

3) Zmiana właściciela domeny - procedura zmiany po 1 stycznia 2014

a) Zarówno obecny właściciel domeny jak i przyszły wysyła autoryzowanego maila z prośbą o zmianę właściciela domeny.
b) Nasz administrator (pracownik działu domen) wprowadza żądaną zmianę do głównego rejestru.
c) Registar Tucows, Inc. wysyła mailowo potwierdzenie do nowego właściciela domeny oraz prośbę o akceptację proponowanych zmian.
d) Zmiany zostaną wprowadzone tylko po potwierdzeniu ich przez nowego klienta


4) Weryfikacja danych kontaktowych przed wygaśnięciem domeny

W związku z nowymi zasadami i warunkami, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2014, główny Register Tucows, Inc. wyśle 30 dni lub 5 dni przez wygaśnięciem domeny e-mail do właściciela, z prośbą o potwierdzenie danych abonenta domeny, w celu zweryfikowania poprawności danych abonenta. Nawet jeśli dane kontaktowe są poprawne, jest konieczne zatwierdzenie otrzymanego maila klikając w link. Jeśli e-mail nie zostanie potwierdzony do 15 dni od otrzymania, główny Register Tucows, może zawiesić funkcjonowanie nazwy domenowej do czasu potwierdzenia danych przez klienta.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczących powyższych zmian prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta domeny@forspsi.pl